Нескладні досліди як метод ознайомлення дітей з природою

У рамках тижня циклової комісії професійної та практичної підготовки спеціальності «Дошкільна освіта» відбулося відкрите заняття з методики ознайомлення дітей з природним довкіллям на тему «Нескладні досліди як метод ознайомлення дітей з природою». Заняття провела викладач Пилипишак Софія Ігорівна.
Під час пари здобувачі освіти 3 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» активно долучилися до пізнавальної діяльності. Студенти брали участь у грі «Правда чи міф», у ході якої мали змогу з’ясувати важливість та значення дослідницької діяльності у закладі дошкільної освіти.
Особливий інтерес викликав «Ярмарок дослідів», де кожна група студентів демонструвала власні експерименти. У дружній і творчій атмосфері учасники провели низку цікавих дослідів, серед яких:
• «Виверження вулкану»,
• «Лавова лампа»,
• «Надуй кульку, не використовуючи рот»,
• «Мильні бульбашки»,
• «Квіти, що не тонуть»,
• «Кольорова вода»,
• «Суха рука»,
• «Неньютонівська рідина» тощо.
За результатами заходу було обрано «Дослід дня». Студентки, чия робота найбільше сподобалася одногрупникам, отримали символічну нагороду — «Стрічку дослідника».
Важливо, що проведені експерименти є невід’ємною складовою сучасної STREAM-освіти (Science, Technology, Reading, Engineering, Arts, Mathematics). Зокрема, компонент Science забезпечує дітям можливість пізнавати навколишній світ через практику, спостереження та досліди. Такі завдання не лише розвивають допитливість, а й формують перші навички наукового мислення, критичного аналізу та творчого підходу до вирішення проблем.
У майбутньому здобувачі освіти впроваджуватимуть ці досліди під час практики у закладах дошкільної освіти. Це допоможе маленьким вихованцям у доступній та захопливій формі знайомитися з природними явищами, відкривати нові знання і вчитися ставити запитання та шукати на них відповіді.

 

ДОк-34