Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників через гру

Гра — провідна діяльність дітей дошкільного віку. Саме в ігровій формі малята пізнають навколишній світ, здобувають перші знання про природу, вчаться спостерігати, порівнювати, робити висновки та дбайливо ставитися до довкілля.

Важливим завданням майбутнього вихователя є формування природничо-екологічної компетентності дошкільників через гру — тобто розвиток у дітей усвідомленого, дбайливого ставлення до природи, розуміння взаємозв’язків у ній і бажання зберігати довкілля.

У межах вивчення освітньої компоненти «Методика ознайомлення дітей з природним довкіллям» (викладач — Пилипишак Софія Ігорівна) здобувачі освіти 3 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» вправлялися у розробці та проведенні дидактичних ігор природничого змісту.

Під час занять студенти створювали як традиційні друковані ігри, так і інноваційні електронні варіанти, використовуючи сучасні цифрові платформи — LearningApps, WordWall, Kahoot та інші. Така діяльність сприяє розвитку творчості, методичної грамотності та професійної впевненості майбутніх вихователів.

Сучасний педагог має володіти гнучкістю у виборі засобів навчання — уміти однаково ефективно проводити дидактичні ігри як у традиційному форматі (з використанням наочності, карток, природних матеріалів), так і в інноваційному — за допомогою онлайн-платформ, інтерактивних вправ і цифрових ресурсів. Саме поєднання класичних і новітніх підходів дозволяє зробити освітній процес для дітей більш захопливим, динамічним і результативним.

Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників через гру — це важливий крок до виховання покоління, яке з любов’ю, розумінням і відповідальністю ставитиметься до природи та навколишнього світу.