Доторкнутися до прекрасного

В народі кажуть: «Книга – це вікно у світ». І дійсно, про все на світі можуть розповісти книги. З їх допомогою ми можемо побувати в теплих і холодних морях, в морських глибинах, піднятися до зірок, навіть прогулятися по горах на Місяці. Ніщо на світі не може зрівнятися з книгою

Успішність процесу формування цілісної картини світу дошкільника великою мірою залежить від того, наскільки вчасно й компетентно педагог допоможе дитині засвоїти й переосмислити навколишній світ, що постійно змінюється. Чим емоційніше, яскравіше буде входження дитини в систему взаємовідносин з навколишньою дійсністю, тим продуктивніше буде здійснюватися процес формування світосприйняття дитини.

Широкі можливості для формування світосприйняття дітей дошкільного віку має дитяча література як невіддільне джерело знань, емоцій, яке через призму Добра й Зла дає змогу дитині транслювати отримані знання з книги в реальне життя.

Ефективність залучення дітей дошДякільного віку у коло художньої літератури залежить не лише від професійних знань і умінь педагога, а й від перебування його у гармонії з духовною культурою, уміння бачити цілісну картину літератури для дітей як специфічної складової усієї літератури. Адже педагог, який не цікавиться мистецтвом, не здатен виховати інтерес до нього.

Навчальна дисципліна «Література дітей дошкільного віку» належить до нормативних дисциплін і займає одне із чільних місць у підготовці вихователя закладів дошкільної освіти. Вивчення курсу спрямоване на розв’язання низки завдань фундаментальної професійної підготовки фахівців, зокрема, опанування одним із важливих навчальних професійно зорієнтованих предметів в системі підготовки вихователя ЗДО, який обізнаний з літературним процесом, етапами становлення та розвитку дитячої літератури, яка враховує вікові особливості дітей, має важливе значення в інтелектуальному, естетичному і моральному становленні дитячої особистості.

Здобувачі фахової передвищої освіти Івано-Франківського фаховог коледжу спеціальності 013 Початкова освіта, майбутні вихователі, розпочали курс вивчення літератури для дітей дошкільного віку з відвідин Літературного музею Прикарпаття.

«Це була надзвичайно пізнавальна й захоплива подорож у світ творчості українських письменників. Ми дізналися не лише багато цікавого про літературу, а й про походження книги та її появу на теренах України. Екскурсія допомогла глибше відчути значення писемної спадщини та усвідомити її роль у формуванні нашої культури. Особлива подяка викладачу за підтримку та ініціативу у створенні для нас такого цінного досвіду. Побачене й почуте подарувало нові знання, враження та натхнення, які залишаться з нами надовго!» (група ДО-33)

«Наш навчальний рік розпочався з натхнення та нових відкриттів! Ми, студенти групи ДО-32, разом із викладачкою Чупровською Мартою Ярославівною, вирушили на надихаючу екскурсію до Літературного музею Прикарпаття в рамках вивчення дисципліни «Література для дітей дошкільного віку». Під час відвідин музею ми ближче познайомилися з життям і творчістю видатних письменників нашого краю, відчули неповторну атмосферу літературної спадщини і отримали море нових вражень. Цей досвід не лише розширив наші знання, а й надихнув на подальше навчання та творчі відкриття. Такий початок року допомагає нам згуртуватися, заряджає енергією  та мотивує відкривати для себе світ літератури й культури рідного краю. Ми щиро вдячні нашій викладачці Чупровській Марті Ярославівні за цікаву організацію екскурсії та підтримку в навчанні!»

«Група ДО-34 відвідала музей. Екскурсію для нас організувала та провела наша викладачка Марта Чупровська. Ми дізналися багато нового для себе. Атмосфера була надзвичайно цікавою та пізнавальною: ми отримали корисну інформацію та змогли ще раз переконатися, наскільки важливо знати й цінувати культурну спадщину. Час, проведений у музеї, минув дуже швидко й залишив незабутні враження. Ми щиро вдячні нашій викладачці за такий чудовий і корисний захід.

Щиро дякуємо завідувачу музею Володимиру СМИРНОВУ, екскурсоводу Ганні .