Педагогічна практика: шлях до серця дитини

05 червня 2025 року в Івано-Франківському фаховому коледжі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбувся захист матеріалів виробничих практик «Переддипломна» та «З додаткової спеціалізації» студентів спеціальності 013 «Початкова освіта».

Цей захід став не лише підсумком виконаної роботи, а й глибокою рефлексією професійного становлення здобувачів освіти. Захист практики — це завжди більше, ніж звіт. Це момент, коли майбутні педагоги усвідомлюють себе не просто студентами, а вчителями — носіями знань, натхнення і доброти.

«Педагогічна практика — це не просто навчання. Це дотик до професії, хвилювання, щирі дитячі усмішки. І хоч ми були в різних школах, кожна з нас понесла любов до дітей у свій клас. А зараз — поділимось з вами частинкою цього теплого досвіду…» — діляться враженнями студенти.

Здобувачі освіти з гордістю і захопленням розповідали про свій шлях: від перших кроків у шкільному середовищі до впевненого входження у професію.

«Це була не перша, але точно одна з найкрутіших практик! Ми вже не боялися зайти в клас — ми йшли туди з усмішкою і впевненістю!»

Початкова школа — це місце, де закладається фундамент особистості. Саме тут формується любов до знань, до світу, до себе. Кожен день у школі — це новий виклик, нова перемога, нове відкриття. І студенти змогли це відчути на собі, адже справжній педагогічний досвід народжується в деталях — у малюнках, посмішках, щирих запитаннях дітей.

Особливої уваги заслуговує історія студенток, які проходили практику за кордоном. Незважаючи на відстань і різні умови, вони не припиняли навчати — знаходили час, доступ до інтернету і головне — натхнення, аби проводити онлайн-уроки для дітей з вірою в силу знань і в Україну.

«Ми дякуємо дітям — за щирість, учителям-наставникам — за підтримку, і собі — за те, що не боїмося робити кроки. Ми ще вчимося, але в кожної з нас уже є власна маленька історія про вчительство. І ця історія тільки починається…»

Захист практики підтвердив: наші студенти готові до професії не лише знаннями, а й серцем. І саме тому вони стануть тими вчителями, які відкриватимуть серця дітей до знань і добра.

Відгуки студентів про практику з додаткової спеціалізації

Додаткова спеціалізація: Англійська мова

Недоходюк Людмила, студентка 4 курсу:

«Свою педагогічну практику я проходила в ліцеї №25. Це був дуже важливий досвід, який допоміг мені краще зрозуміти, як насправді працює школа і в чому полягає робота вчителя англійської мови в початкових класах.
Практика навчила мене багатьох речей, яких не дізнаєшся з підручників. Я стала впевненішою, краще зрозуміла свої сильні сторони та побачила, над чим ще потрібно працювати. Мені справді сподобалося працювати з дітьми, і я переконалася, що обрала правильну професію». *

Мухаїр Наталія, студентка групи ПОк-44:

«Педагогічну практику з додаткової кваліфікації „Англійська мова“ я проходила в Початковій школі №26. Це був мій перший досвід викладання, і я щиро вдячна за цю можливість.
Учні були допитливими та відкритими до знань, а робота з ними стала справжнім натхненням. Я переконалася, що створення позитивного емоційного клімату на уроці — запорука успішного навчання».

Додаткова спеціалізація: Корекційна освіта

Іванків Ілона, група ПО-44:

«Робота в інклюзивних та спеціальних класах продемонструвала нам важливість міждисциплінарної співпраці — між учителями, асистентами, логопедами, психологами та батьками.
Практика стала не лише можливістю закріпити знання, а й справжнім професійним випробуванням, яке зміцнило нашу впевненість у виборі фаху».

Бігун Любомира , група ПО-45:

«Особливо цінним стало обговорення реальних ситуацій, з якими ми стикались, та обмін варіантами педагогічного реагування.
Завдяки цьому ми змогли отримати не лише власний практичний досвід, а й перейняти цінний досвід своїх одногрупників. Це допомогло усвідомити, наскільки важливою є гнучкість і емпатія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами».

Додаткова спеціалізація: Інформатика

Танасійчук Тетяна, студентка групи ПО-44:

«Моя практика проходила у Ліцей №26, де я мала змогу проводити уроки інформатику в початкових класах. Це був новий досвід, адже діти лише починають знайомство з цифровими технологіями. Також мала неймовірну нагоду провести урок інформатики в межах міжнародної програми Character International, це не лише про технології, а й про формування важливих рис характеру.
Особливу увагу я приділяла тому, щоб пояснювати складні речі простими словами, використовуючи ігрові методи, візуальні матеріали та вправи на розвиток логічного мислення. Учні охоче брали участь у заняттях, і я відчула справжнє задоволення від взаємодії з ними».

Кошик Олена, студентка групи ПО-44:

«Під час практики я зрозуміла, наскільки важливо не лише володіти цифровими технологіями, а й вміти зацікавити дітей, показати їм, що інформатика — це не лише про комп’ютери, а про мислення, творчість та рішення задач. 
Я використовувала вправи на логіку, елементи Scratch-програмування, знайомила дітей із безпекою в інтернеті. Практика змінила моє бачення професії: тепер я бачу себе не лише як учителя, а як наставника, який формує цифрову грамотність нового покоління».