З огляду на кліматичну, ресурсну, економічну і техногенну кризову ситуацію в сучасному світі стає зрозуміло, чому екологія вивчається на всіх освітніх рівнях – в школі, в коледжі, в університеті. Адже мета дисципліни – надати теоретичні знання з науки, загострити увагу молоді на критичному стані довкілля, а головне – формувати екологічну свідомість майбутнього покоління. Сучасний освітній простір дає широкий набір методів і прийомів, щоб цю мету реалізувати максимально ефективно. Особливо це працює через інтерактив, активне навчання, діяльнісний підхід в організації і проведенні начальних занять.
Спробувати себе у ролі творця екомаршруту, туристичного гіда у рамках проекту « Створення екостежки» мали нагоду студенти другого курсу спеціальності «Туризм і рекреація» , протягом травня, виконуючи практичну складову у курсі «Екологія».
Маючи в арсеналі знання з предмет, алгоритм щодо створення екомаршруту, творчий потенціал та сучасні технічні можливості, майбутні працівники сфери туризму ділились на групи, обирали лідера команди і реалізовували отримане завдання: шукали цікаву і доступну локацію Івано- Франківська, продумували назву екскурсії, зупинки та інформацію, щоб наповнити екостежку пізнавальним, історичним, краєзнавчим і екологічним матеріалом, як органічно вплести у карусель годинної екскурсії легенду, екологічну гру, екологічну акцію, спілкування з туристами і природою. І все це забезпечували технічним супроводом у формі центрального інформаційного щита на початку маршруту, вказівниками на стежці, інформаційними листами на кожній локації, рекламними флаєрами, що мали б зацікавити потенційних туристів, листівками для участі в екогрі, призами для переможців та “солоденькою” підтримкою для усіх стомлених, але задоволених туристів-одногрупників.
Протягом травня «туристи» з групи ТРк-21 відвідали екостежки у Меморіальному сквері, парку Шевченка, на площі Міцкевича, на Валах і міському озері. Щоразу їх чекали нові цікаві факти з історії міста, екологічні акції: «Лист до Природи», «Виготовляєм годівничку», «Смаколики для пернатих , «Рибний екопатруль», «Друге життя пластику». А головне – це перший самостійний досвід організації повноцінної екскурсії. Можливість спробувати себе в ролі гіда, зацікавити присутніх, заінтригувати, тримати увагу, зробити екскурсію цікавою, сповненою добра, згуртуватись і працювати командою, креативити, вражати, змагатись і вдосконалюватись.
Чудова робота лідерів команд – Битчай Я., Місюк А., Ваньчук Х., Дацько О., Новаківської Х. – впорались, згуртували, реалізували завдання, відповідали за роботу команди протягом усього часу.
Найбільше знань, вражень та досвіду студенти отримали саме під час такого інтерактиву, адже саме вони транслювали екологічні знання і свідоме ставлення до природи, демонстрували відповідальність і творчий потенціал. Проєктна діяльність, творчі завдання, де викладач і студент поруч, де вони однодумці і співучасники освітнього дійства – це працює, це надихає, це запам’ятовується.
Викладач біології і екології – Топольницька О.В.