Початкова освіта

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

Методичні рекомендації до проведення педагогічної практики спеціальності 013 «Початкова освіта»

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ПРАКТИКИ

Навчальна практика з основ природознавства та краєзнавства (спеціальність «Початкова освіта», ІІ курс)

Виробнича педагогічна практика у школах Івано-Франківська (спеціальність «Початкова освіта», ІІІ курс)

 

Перша практика залишила яскраві спогади дитячих усмішок, обіймів і побажань на все життя

 

Професія вчителя одна з найшановніших, найпочесніших та найвідповідальніших професій. Це не просто професія – це покликання. Вихованню і навчанню дітей можуть присвятити себе люди, які люблять цю справу. Успіх педагогічної діяльності залежить від комунікативних здібностей учителя, від його вміння налагодити взаємини з дітьми.

Наші знання – це сума того, що ми навчилися і того, що ми здобули. Упродовж чотирьох тижнів з 14.09 по 09.10.2020 в Івано-Франківському ліцеї №25 ми мали змогу відточувати ті навички, які ми здобули теоретично в коледжі.  Перший тиждень – спостережлива практика.  Студенти мали змогу спостерігати за організацією дистанційного навчального процесу. Три наступні тижні – позакласна і позашкільна виховна робота. Студенти проводили її згідно з індивідуальним планом, якого дотримувалися протягом усієї практики. Всі ігри, уроки і бесіди мали насамперед виховний характер і несли в собі меседж доброти, поваги до ближніх, взаємодопомоги, дружби, а також любові до української історії і українського фольклору.

Нам вдалося досягти теплих відносин з дитячим колективом, отримати допомогу зі сторони вчителя-класовода та вчителів-предметників. Навчання за програмою Нової української школи не створювало нам труднощів, лише деякі складнощі виникали під час організації дисципліни на уроці. Найбільшим досягненням, здобутим під час проходження практики вважаємо те, що ми змогли знайти спільну мову з дітьми. Саме практика сформувала в нас уявлення, що справжній учитель – це той, хто постійно прагне до самовдосконалення, хто працює над собою!

Ми хочемо подякувати адміністрації школи та вчителям початкових класів ліцею № 25 за надану нам можливість спробувати себе в ролі вчителя і зрозуміти, що ми хочемо розвиватись за обраним фахом. Всі студенти можуть твердо сказати, що досягли поставленої мети і повністю задоволені результатами практики.

Перша практика залишила яскраві спогади дитячих усмішок, обіймів і побажань на все життя!

Яна Карп’юк, ПО-33

Виховна робота є педагогічною діяльністю,

спрямованою на розв’язання завдань всебічного гармонійного розвитку особистості

Учитель – це вихователь, наставник. У цьому його громадське, людське призначення. Тому виховна робота є педагогічною діяльністю, спрямованою на розв’язання завдань всебічного гармонійного розвитку особистості шляхом організації виховного середовища і оперування різноманітними видами діяльності вихованців.

Під час педагогічної практики, яку проходили у початкових класах ліцею №25 Івано-Франківської міської ради , студенти групи ПО-31 поділилися своїми враженнями. У школі було створено всі умови для проходження практики. Усі уроки  були обговорені з учителем і методистом. Виконуючи обов’язки вчителя, студенти провели безліч виховних заходів, таких як: «Ввічливість», «Ковід», «Добро», «Цінність життя та здоров’я людини», «Добро починається з тебе», «День учителя» та інші. У період проходження практики спостерігали й аналізували роботу вчителя та діяльність учнів під час уроків та в позаурочний час. За цей час допомагали виготовляти наочні матеріали до уроків , перевіряли щоденники, а також допомагали на уроках учням, які відставали в навчанні. На перервах проводили з дітьми ігри – цікавинки та руханки для розвитку в учнів мислення, пам’яті, спритності та витривалості. Звісно, у нашій роботі спостерігались деякі труднощі, адже виконувати обов’язки вчителя – це велика відповідальність за те, щоб дати учням знання, доступні для їх розумового, фізичного і психічного розвитку. Ця педагогічна практика була дуже корисною для нас , тому що сприяла формуванню педагогічних здібностей.

Отже, педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобутих у коледжі та дала змогу застосувати їх на практиці. Виробила вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи , які активізують пізнавальну діяльність учнів. Закріпила впевненість у правильності вибору професії. Викликала прагнення вивчати спеціальні та психолого-педагогічні дисципліни в коледжі, вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію. Всі студенти задоволені результатами педагогічної практики, що залишила яскраві спогади дитячих усмішок, обіймів та побажань на все життя.

Щира подяка педагогічному колективу Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського університету імені Василя Стефаника за таку чудову можливість спробувати себе у ролі вчителя. Також дякуємо адміністрації та педагогам ліцею №25 Івано-Франківської міської ради за доступну подачу матеріалу, гарне роз’яснення та індивідуальний підхід.

Христина Гудима, ПО-31